streep2

Onze aanpak

Onze specialisatie is bedrijven begeleiden bij het ontwerpen en invoeren van een bedrijfsbrede aandelen- of certificatenregeling. Jaarlijks assisteert SNPI tientallen bedrijven bij het invoeren van een regeling. U kunt bij ons terecht voor de volgende soorten advisering:

- Oriëntatie en kennismaking (vrijblijvend en gratis)
- Implementatie regeling (pakketprijs)
- Advisering op onderdelen (op uurtarief)
- Evaluatie 
- Mediation
- Workshops

Verreweg de meeste bedrijven kiezen voor een volledig implementatiepakket. De werkzaamheden in dit pakket voeren wij uit tegen een vaste prijs. De totaalprijs is lager, dan wanneer u alle werkzaamheden los afneemt tegen een uurtarief. Kiest u voor dit pakket, dan gaan wij met u een samenwerking aan, die 10 tot 12 maanden zal duren. Aan het einde van de rit, heeft u een regeling die past bij uw organisatie en u heeft bij de implementatie niets aan het toeval over gelaten. SNPI geeft u de garantie dat alles juridisch helemaal klopt. 

Hoe ziet een implementatietraject er ongeveer uit?

afbeelding jaarlijks 

Zonder uw input kunnen wij u niet goed helpen. Wij gaan dus intensief met u samenwerken. Allereerst gaan wij met u in gesprek (en als nodig vaker) om te ontdekken wat bij u past. Wat zijn uw wensen en doelstellingen. Op basis van uw wensen gaan wij een planning maken met duidelijke stappen. 

Wij gaan samen met u aan de slag om de regeling in te vullen en SNPI maakt de benodigde stukken. Bij een certificatenregeling zijn dat: 
1. Participatiereglement
2. Reglement jaarlijkse ronde
3. Certificaathoudersovereenkomst

SNPI kijkt daarbij naar de bestaande juridische stukken en bepaalt samen met u hoe de participatie het beste kan worden ingepast. Wellicht wilt u een STAK naast de holding of naast de werkmaatschappij. Onze jurist zorgt dat alles juridisch wordt nagelopen en alles klopt. 
Deze eerste stappen lopen meestal gelijk met de waardering.

Na het ontwerpen en de waardering, gaat het dossier naar de Belastingdienst en dan is het wachten. Deze fase duurt tegenwoordig helaas een maand of vier. 

Maar dat betekent niet dat wij niets meer kunnen doen. In de tussentijd gaan we alle stukken klaarmaken om te delen met het personeel. Er wordt een informatiebrochure opgesteld. Kiest u voor een vereenvoudigde prospectus, dan maakt SNPI voor u een opzet, die u zelf gaat aanvullen met relevante bedrijfsinformatie. Verder gaan wij met u kijken naar de communicatie met het personeel en wordt er een informatiebijeenkomst ingepland. 

Na akkoord van de Belastingdienst kunnen de eerste inschrijvingen starten en zal alles met de notaris worden doorgesproken en kan hij/zij alles notarieel gaan vastleggen. Het jaar erop, kunt u SNPI vragen om te helpen bij de handelsdag. De STAK kan dan bij SNPI terecht voor vragen en begeleiding.

Bovenstaande aanpak bieden wij aan tegen een vaste prijs. Kleine ondernemingen tot 20 medewerkers betalen minder dan grotere ondernemingen (>100 mw).

Twee zaken doet SNPI niet zelf: 

  1. de waardering. Een waardering wordt door een financieel adviseur uitgevoerd, bij voorkeur aangesloten bij de NIRV.
  2. Het notarieel vastleggen van de regeling. Dit moet door een notaris worden gedaan en SNPI is geen notaris.